Kubki z nadrukiem – które lubią klienci?

Kubki z nadrukiem

Kubki z nadrukiem

Upominki to świetny sposób na docenienie klientów. Firmy inwestujące w Kubki z nadrukiem dobrze znają ich moc w przyciągnięciu odbiorców swojej oferty, a także wykorzystują je jako sposób na podziękowanie za obdarzenie firmy zaufaniem. Jednak nie każdy upominek podarowany klientowi sprawi mu radość. Jak się okazuje wiele gadżetów, którymi dysponują firmy są na tyle nieodpowiednie, że przynoszą odwrotny skutek. Warto więc przemyśleć zanim nawiążemy współpracę z agencją, jakiego rodzaju gadżety będą dla naszych klientów najatrakcyjniejsze.

Ciekawe badanie dotyczące gadżetów reklamowych przeprowadziła firma ConQuest Consulting. Jego wyniki przedstawiono podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays, które odbywają się w Warszawie. Rezultat okazał się być zaskakujący. Okazało się, że zdecydowana większość klientów, która miała okazję otrzymać upominek reklamowy, nigdy nie nawiązała współpracy z firmą widniejącą na logo z produktu. Dlaczego tak się dzieje? Powodem jest przede wszystkim bezużyteczność gadżetów, niska jakość i tandetny wygląd. Pytanie jakie powinna zadać sobie każda firma brzmi: jakie Kubki z nadrukiem chciałby otrzymać mój klient? Badanie wykonane przez firmę ConQuest Consulting pozwoliło określić które Kubki z nadrukiem są pożądane przez klientów, a których lepiej im nie wręczać. Z wyników badania wynika, że takie gadżety jak kubki, smycze czy kalendarze przeszły już do historii. Są one dla klientów zbyt powszechne i zapewne mają ich w swoich zbiorach pod dostatkiem. Na uwagę zasługują praktyczne i funkcjonalne upominki. Według badania ankietowani najchętniej otrzymują pendrive’y oraz inne sprzęty elektroniczne. Respondenci zdecydowane „nie” powiedzieli ubraniom i dodatkom typu breloki czy smycze.

Pozostaje z badania wyciągnąć odpowiedni wniosek oraz postawić się w roli klienta. Jako firma powinniśmy wystrzegać się tanich i tandetnych sposobów na budowanie relacji z klientem, przez słabej jakości Kubki z nadrukiem. Takie działanie nie przyniesie zamierzonego skutku, klient nie zaufa nam i nie nawiąże z nami współpracy. Natomiast kiedy mile zaskoczymy go funkcjonalnym gadżetem reklamowym zwrócimy jego uwagę na naszą ofertę, a co za tym idzie zwiększymy zainteresowanie swoją marką. Zainwestujmy w promocję, a radość klienta stanie się dla nas najlepszy motorem napędowym do dalszego działania.

Tagi: , , ,

© 2016 wnieboglosy.pl