Przedmioty codziennego użytku są obecnie coraz częściej narzędziami reklamy wielkich korporacji i firm operujących w różnych branżach. Reklama polega w tym przypadku na umieszczaniu na tychże przedmiotach symboli firmy, przedstawiania usług, produktów oraz ogólnej oferty. Rzecz jasna kształt reklamy zależy od cech przedmiotu, przede wszystkim od jego powierzchni. Im przedmiot większy, tym reklama może być bardziej wszechstronna i wyczerpująca. Przedmioty codziennego użytku są najróżniejsze, dlatego umieszczone na nich reklamy również cechują się znaczą różnorodnością.
Najczęściej przedmioty codziennego użytku noszą po prostu logo danej firmy. Nie zawsze jest to logo producenta, czasami reklamuje się także dystrybutor, sponsor lub inna firma luźno związana z procesem produkcji oraz dystrybucji produktu. Dystrybucja jest w tym wypadku procesem równie istotnym, ponieważ pozwala na rozreklamowanie produktu, a za jego pośrednictwem, reklamującej się firmy.
Jakie konkretnie produkty codziennego użytku najczęściej noszą reklamę lub symbolikę firm? Przedmioty takie jak długopisy, kubki, breloki na klucze, elementy odzieży, itp. spotyka się obecnie niemalże wyłącznie z emblematami firm. Natomiast inne przedmioty dopiero stają się coraz popularniejsze w tej kwestii. Dla przykładu opisać można szklane lub porcelanowe zastawy.
Zestawy talerzy, sztućców oraz szklanek również zaliczyć należy do przedmiotów codziennego użytku. Nadrukowane na nich Logo najczęściej stanowi reklamę wyłącznie producenta, ze względu na ograniczoną powierzchnię, a także fakt innowacyjności tego rodzaju rozwiązania. Rzadziej spotkać można szerszą reklamę, np. opis usług, produktów dostępnych w ramach oferty danej firmy, ewentualnie hasło reklamowe lub slogan. Wszystkie te szersze treści nie do końca pasowałyby do szklanych lub porcelanowych przedmiotów, dlatego, póki co, rezygnuje się z tego rodzaju reklamy. Nie wykluczone jednak, że reklamodawcy znajdą sposób, aby w sposób szerszy reklamować się także na zastawach.