Odzież firmowa jest w tym przypadku najlepszym przykładem. Producenci tego typu markowych strojów umieszczają fotografie swoich produktów w wielu miejscach, np. kolorowych czasopismach. Reklama w takiej odmianie nie wymaga dodatkowych treści, choć oczywiście najczęściej krótkie hasła reklamowe się pojawiają. Nie ma jednak potrzeby umieszczania opisu oferty.
To samo dotyczy reklamy telewizyjnej. Przeważnie różni się ona od typowej reklamy, nie musi bowiem zawierać treści zachęcających do kupna, a np. muzykę towarzyszącą prezentacji kolekcji lub konkretnych części odzieży, jak spodnie, sukienki, koszulki czy bluzki. Choć i w tym przypadku usłyszeć można w tego rodzaju reklamie zalety danej odzieży, co ma dodatkowo zachęcić do jej kupna.
Odzież firmowa jest zatem niezwykle łatwa do zareklamowania. Dlaczego tak jest? Z tego prostego powodu, że odzież, w sensie ogólnym, jest używana przez wszystkich. Wszyscy jej potrzebują. To samo dotyczy butów. Jest jednak jeszcze jedna przyczyna. Odzież firmowa, w rozumieniu produktów markowych producentów, cieszy się bowiem bardzo dużą renomą. Jest powszechnie uważana za ekskluzywną i przez to wartościową. Reklama w jakiejkolwiek formie nie musi zatem tego podkreślać, ponieważ jest to ogólnie panujące odczucie.
Opisane przyczyny i konkretne przykłady pomagają unaocznić, w jakim sensie producenci markowej odzież mają nieco ułatwione zadanie w kwestii reklamy i marketingu. Z drugiej jednak strony silne działania marketingowe w ich wykonaniu są potrzebne, a to ze względu na bardzo dużą konkurencję w branży. Na konkurencji zyskujemy natomiast my – konsumenci.