Współczesne kluby sportowe to wielkie przedsiębiorstwa, które prowadzą coraz intensywniejsze działania o charakterze marketingowym. Dzięki temu mogą zdobywać więcej środków pieniężnych, jako że pozyskują kibiców, którzy następnie nabywają klubowe gadżety. Tego rodzaju aktywność klubów sportowych przeniesiona jest do większości dyscyplin, w tym np. koszykówki. Jest to sport bardzo popularny praktycznie na całym świecie, dlatego też kluby koszykarskie są coraz bogatsze. Ich duża aktywność marketingowa widoczna jest także w internecie, gdzie koncentruje się coraz więcej działań o charakterze marketingowym, i to nie tylko w omawianej branży. Kluby koszykarskie posiadają dobrze zaprojektowane strony www, które pomagają im pozyskiwać kibiców i popularyzować własną markę oraz tę dyscyplinę sportu.
Jak wygląda przeciętna strona internetowa klubu koszykarskiego? Najczęściej nie różni się budową od typowej strony www, odróżnia je jedynie zawartość treści. Sama treść koncentruje się oczywiście na klubie. Można tu wymienić takie informacje jak data i okoliczności powstania, historia (założyciele, sukcesy, itp.), ponadto dane kontaktowe i adresowe, legendy klubu (czołowi zawodnicy), obecny skład, itp. Tego rodzaju informacje pomagają w zdobywaniu popularności, ponieważ czytelnik – potencjalny kibic – poznaje klub i może go polubić.
Strona internetowa klubu koszykarskiego powinna także zawierać informacje o bieżącej sytuacji klubu i obecnie trwających rozgrywkach. Tutaj przede wszystkim liczy się pozycja klubu w tabeli, najbliższy mecz, a także ceny i warunki nabywania biletów na mecze. Ponadto też można określić, jak zorganizowane są kluby kibica oraz wiele innych kwestii dotyczących działalności klubu, jako przedsiębiorstwa.
Aby Strona internetowa była jak najatrakcyjniejsza, umieszcza się na niej multimedia (zdjęcia, filmiki czy ścieżki dźwiękowe). Mogą one prezentować mecze klubu, najlepsze akcje, ponadto doping z trybun, zawodników drużyny, itp. Multimedia są współcześnie niezbędne, ponieważ stanowią ozdobę strony, ponadto też pozwalają na przekazanie pewnych informacji, których nie da się wyrazić za pomocą opisu słownego. Multimedia są też elementem, który pozwala kibicowi na jeszcze lepsze utożsamienie się z klubem.